מעבר דירה

טיפים ומאמרים

לוגו לקוח עדכונים |
  • העברת משרדי Facebook בישראל מרוטשילד ת״א למתחם שרונה, הסתיימו בהצלחה!

  • העברת משרדי ״מנורה מבטחים״ מתל-אביב לרמת-גן הסתיימו בהצלחה!

  • העברת משרדי ״טבע״ בעיר פתח-תקווה הסתיימו בהצלחה!

  • העברת משרדי ״HERBALIFE״ לעזריאלי חולון הסתיימו בהצלחה!

  • מעבר חברת פייפאל למגדל אלקטרה ת"א, הסתיים בהצלחה!

track לקוחות עסקיים track לקוחות פרטיים

כיצד עוברים דירה עם ילדים?

paper

כיצד עוברים דירה עם ילדים?
הקיץ כבר כאן – עונת מעברי הדירות בעיצומה!
ד"ר מרים מילר, פסיכותרפיסטית ומדריכת הורים, מספרת לנו, כיצד עוברים דירה עם ילדים.

מעבר דירה הינו אירוע משמעותי בחיי משפחה. זהו אירוע שמחייב את כל בני הבית להסתגל לשינוי ולהשתלב במקום החדש. אירוע שמבהיר באופן חד משמעי, עד היום היה ככה ומעתה, יהיה אחרת. זהו משבר התפתחותי וככזה אנחנו מקווים שיעבור על מי מנוחות.
מעבר דירה משמעותי במיוחד עבור ילדי המשפחה. הם עוזבים את הבית שבו גרו, את השכונה ולפעמים גם את העיר. מתרחקים מקרובי משפחה שאולי גרו קודם לכן בקרבת מקום. נפרדים מהמסגרות החינוכיות וגם מהחברים.
רב הילדים מסתגלים לשינוי בהצלחה רבה, אך אצל חלקם מתעוררים פחדים וחששות, כעס וחוסר בטחון עצמי. אנחנו, ההורים יכולים לעזור להם בכך למרות שזו תקופה לחוצה של אריזה, ארגון מחודש ולאחר מכן , ההובלה

ההכנה
הילדים הם חלק בלתי נפרד מהמשפחה וככאלה, הם זכאים לדעת על השינוי הקרב ובא. כדאי לספר להם מה עומד לקרות ולהדגיש שאנחנו ממשיכים להיות אותה המשפחה, ממשיכים ביחד אך במקום החדש.

לעדכן את הצוות החינוכי
ידעו את האנשים המשמעותיים הנוכחים בחיי הילד (מטפלת, מורה, גננת) על המעבר הקרוב. הגננת המורה תספר לכל הילדים וכולם יכינו "מתנות" פרידה. הנפוץ הוא ציורים וברכות. חשוב מאד להיפרד מהילדים בקבוצת הלימוד ומהחברים שבשכונה.

ביקור בבית החדש
כדאי לבקר עם הילד בבית החדש כדי שיוכל להתיידד עם הסביבה החדשה. לחלוק אתו איפה יהיה חדרו והיכן יהיו חדרי אחיו. כדי שירגיש בטחון כדאי להראות לו גם את החדר המיועד להורים ולהדגיש בפניו שהוא לא רחוק וההורים תמיד בקרבת מקום.

היכרות עם המסגרת החינוכית
רצוי לבקר בביה"ס או בגן, (אפילו בחופש הגדול) כדי להכיר מקרוב את הסביבה הלימודית שבה ישולב.
היכרות עם חברים בני גילו
אם זה אפשרי ואתם מכירים משפחות שלהם ילדים בשנתון של הילד שלכם, השתדלו שיכירו ושישחקו קצת יחד כך שכשילדכם יבוא לביה"ס / גן לא ירגיש בודד.

אריזה
שתפו את הילדים באריזה, במיוחד אריזת החפצים שלהם. ילדים צריכים ודאות. הם צריכים לראות במו עיניהם מה קורה עם החפצים שלהם. להדגיש בפניהם שהבובות נכנסות לארגז וכשנגיע לבית החדש, הן תצאנה מהארגז.

מיון
כשאורזים זה זמן טוב למיון החפצים והשלכה או מסירה של מה שלא נחוץ יותר. ילדים קנאים ל"רכושם" ולכן יש לבדוק איתם אם הם רוצים או לא להיפרד מצעצוע זה או אחר. אל תפצירו בהם להיפרד מחפצים, גם אם הם ישנים ובלויים.

ולפני האריזה, תצלמו. תצלמו כל מיני פינות בבית כדי שתהיה לכם מזכרת וכדי שהילד יוכל להתרפק על הזיכרונות.

הובלה
עלינו.
אם לילד שלכם קשה עם המעבר, עטפו אותו בזרועותיכם, חבקו אותו, תקפו את רגשותיו ותשהו בהם. לא צריך למהר ולהגיד משפטים כמו "אתה תראה כמה טוב יהיה לך"… וכדומה. תאמרו לו שזה באמת עצוב וקשה, גם אתם מרגישים ככה ואתם לגמרי מבינים אותו. המשיכו לחבק. הילד שואב בטחון מכם ו"מטעין" את עצמו.

בהצלחה רבה לכל העוברים דירה והשתלבות מהירה במקום החדש.

תרגישו חופשי לשתף.
ד"ר מרים מילר – פסיכותרפיסטית ומנחת הורים
טיפול יחידני, זוגי והדרכת הורים.
052-333-5471 ראשון לציון

זקוק למידע נוסף? צוות ש.ה.מ הובלות בע״מ ישמחו לענות לכם על כל שאלה
מאמרים נוספים
delivery truck
מובילים בשבילך עולם ומלואו 03-9699212

תפריט נגישות